이러한 경우는 보통 고객님께서 부재중이시거나 남겨주신 연락처로 연락이 불가능하여 다른 분께서 대신 수령을 하셨을 경우, 또는 다른 곳에 물품이 보관되어 있는 경우가 많습니다.
다른 분께서 위탁하여 보관 중이신지 먼저 확인해 보시기 바랍니다.
하지만, 다른 곳에 위탁이 불가능할 경우에는 택배 기사님께서 보관을 하시게 되는데, 보관하는 시간은 최대 3일이기 때문에 그전에 고객님과 연락이 되지 않으면 저희 샵으로 반송됩니다.
(연락이 되지 않아 반송될 시에는 고객님께서 왕복 택배비를 부담하셔야 합니다.)
In such cases, it's usually because you were unavailable or we couldn't reach you at the contact number provided, resulting in someone else receiving the package on your behalf or the items being held elsewhere. Please first check if someone else has accepted the delivery on your behalf.
However, if it's not possible for the package to be held elsewhere, the courier will keep it temporarily. Please note that the maximum storage period is 3 days, and if we are unable to reach you within that time, the package will be returned to our shop. (If the package is returned due to inability to contact you, you will be responsible for the return shipping cost.)